global assets

support centre assets

Breadcrumb

CP - header - Faktúra

Faktúry, spotreba, kredit a dobíjanie

Všetko, čo potrebujete vedieť o vašej spotrebe, o dobíjaní kreditu, o faktúrach, ich platbe alebo o položkách, ktoré nájdete vo svojej faktúre.

Zverejňovač príspevkov - CP faktúra

Automatické platby kartou

Automatické platby kartou

Automatické platby kartou sú najjednoduchší a najpohodlnejší spôsob platby faktúr. Vaše platby sú uhradené automaticky v deň splatnosti faktúry z vašej zapamätanej platobnej karty. Tento spôsob platby kartou môžu využívať klasickí, ale aj naši firemní zákazníci.


Ako to funguje?

  • každý mesiac vám bude fakturovaná čiastka bezplatne stiahnutá zo zapamätanej platobnej karty
  • o sume budete vopred informovaný SMS správou alebo notifikáciou v mobilnej O2 aplikácii
  • o úspešnej alebo neúspešnej transakcii v deň splatnosti faktúry vás opäť informujeme SMS správou alebo notifikáciou

Ako si aktivujete Automatické platby kartou

Automatické platby si nastavíte v Moje O2, v mobilnej O2 aplikácii alebo pri manuálnom platení faktúr pomocou platobnej karty.


Webový portál Moje O2:

  • Po prihlásení do Moje O2 na stránke Fakturačných údajov v časti Platba faktúr vyberiete nový spôsob úhrady platieb - Automatická platba kartou.
  • Ak máte vo svojom O2 účte zapamätanú platobnú kartu, stačí zmeny uložiť.
  • Ak platobnú kartu ešte zapamätanú nemáte, spravíte tak cez tlačidlo Pridať kartu.

Mobilná O2 aplikácia:

  • Po prihlásení do O2 aplikácie kliknite na ikonku Ďalšie.
  • Vstúpte do sekcie Platby
  • Ak vo svojom O2 účte nemáte zapamätanú kartu, musíte si ju uložiť. Až následne môžete aktivovať Automatické platby.
  • Ak máte zapamätanú platobnú kartu, v sekcii Platby si môžete aktivovať alebo deaktivovať Automatické platby.

Automatické platby si nastavíte aj pri manuálnom platení faktúr pomocou platobnej karty prostredníctvom O2 aplikácie alebo webového portálu Moje O2.

1. Pri platení faktúry nezapamätanou platobnou kartou vás vyzveme, aby ste si kartu zapamätali a po zaplatení faktúry vám poskytneme možnosť aktivovať si Automatické platby kartou.

2. Pri platení faktúry zapamätanou platobnou kartou vás vyzveme, aby ste si po zaplatení faktúry aktivovali Automatické platby.


Automatické platby vám nastavíme aj cez Zákaznícku linku 949 alebo v O2 Predajni. Platobnú kartu si však budete musieť do O2 účtu uložiť vy osobne.


Vystavenie faktúry a úhrada Automatickou platbou

O vystavení faktúry po skončení fakturačného obdobia a o sume na úhradu vás informujeme e-mailom, cez SMS, aj upozornením v Moje O2 alebo v mobilnej O2 aplikácii. Správa obsahuje dátum splatnosti, ktorý je aj dátumom, kedy sa uskutoční prvá Automatická platba platobnou kartou. V prípade neúspešnej platby, pokus o úhradu zopakujem na 3., 6. a 9. deň po splatnosti. Od 10. dňa po splatnosti faktúry pokračuje štandardný vymáhací proces sumy na faktúre a musíte ju zaplatiť manuálne, resp. iným spôsobom.


Kontrola realizácie platby

Informáciu o zrealizovanej platbe a úhrade faktúry nájdete:


Po uskutočnení platby čakáme na potvrdenie o zrealizovanej platbe z banky. Ak potvrdenie nepríde okamžite, môže sa stať, že vaša platba bude evidovaná ako ,,Neuhradená” niekoľko minút. Pokiaľ pri platbe kartou nastane iný problém, informujeme vás o neúspešnosti platby. V detaile faktúry na Moje O2 alebo v O2 aplikácii informujeme o príčine zlyhania platby.


Čo sa stane, ak vám automatická platba zlyhá z rôznych príčin?

V prípade zlyhanej automatickej platby vám zašleme SMS správu alebo mobilnú notifikáciu o neúspešnosti a vyzveme vás, aby ste odstránili problém s platobnou kartou alebo výškou finančných prostriedkov na účte. Vašu faktúru nemusíte uhrádzať iným spôsobom. Automatickú platbu zopakujeme na 3., 6. a 9. deň po splatnosti faktúry. Od 10. dňa po splatnosti faktúry pokračuje štandardný vymáhací proces sumy na faktúre a musíte ju zaplatiť manuálne, resp. iným spôsobom.


Zaplatí sa už najbližšia faktúra automaticky?

Ak si Automatické platby aktivujete pri platení faktúry, najbližšia faktúra bude určite zaplatená automaticky.


Ak si platby aktivujete prvých dňoch nového zúčtovacieho obdobia, je pravdepodobné, že najbližšiu vygenerovanú faktúru za posledné ukončené zúčtovacie obdobie budete musieť ešte zaplatiť manuálne.


Počkajte na SMS/notifikáciu o výške vašej faktúry.

  • Ak sa tam nachádza číselný IBAN, musíte faktúru zaplatiť manuálne.
  • Ak vás v správe informujeme, že suma na faktúre bude zaplatená automaticky, nemusíte už nič robiť.

Čo sa stane, ak máte viacero nezaplatených faktúr?

Ak máte v čase aktivácie Automatických platieb platobnou kartou nejaké vystavené a nezaplatené faktúry, musíte si ich zaplatiť manuálne. Nebudú uhradené automaticky.


Je možné nastaviť platobný limit na automatické sťahovanie peňazí za O2 služby?

Momentálne neponúkame možnosť nastavenia platobného limitu, pokiaľ ho nemáte nastavený vo vašej banke.


Na čo potrebujte bezpečnostný kód?

Bezpečnostný kód povoľuje robiť zmeny vo fakturačných údajoch a platobných metódach všetkým číslam fakturačného profilu. Číslo, resp. profil s bezpečnostným kódom môže zmeniť platobnú metódu, nemôže však zmeniť registrovanú kartu spárovanú s Automatickými platbami.


Ako zmeniť alebo odstrániť platobnú kartu spojenú s Automatickými platbami?

Zmeniť alebo vymazať platobnú kartu naparovanú na Automatické platby kartou môže predovšetkým číslo, ktoré pôvodné nastavilo Automatické platby.


Pre nastavenie novej platobnej karty pre Automatické platby postačí, ak vyberiete možnosť Zmeniť kartu.

V prípade odstránenia platobnej karty z účtu, ktorý nastavil Automatické platby za faktúry, budú Automatické platby zmenené na platbu Bankovým prevodom.


Ako si deaktivujete Automatické platby?

Deaktivovať Automatické platby kartou môžete prostredníctvom Moje O2 na stránke Fakturačných údajov v časti Platba faktúr alebo v sekcii Platby v O2 aplikácii.


Deaktivácia Automatických platieb nastane aj v prípade odstránenia platobnej karty z používateľského účtu.


Ako si znovu aktivujem automatické platby kartou?

Reaktivácia Automatických platieb kartou po ich deaktivácii je možná opäť len pri platbe najbližšej faktúry alebo pomocou zákazníckej podpory.

V prípade ďalších otázok kontaktujte Zákaznícku linku 949.