3G sunset

Prejdite s nami na vyššiu rýchlosť

Vypíname 3G sieť

Od januára 2024 sme pristúpili k plánovanému vypínaniu našej 3G siete. Vypínanie potrvá 2 roky a bude prebiehať postupne v jednotlivých lokalitách Slovenska. Už dnes máte k dispozícii modernejšie generácie sietí 4G LTE a 5G v špičkovom pokrytí, ktoré ponúkajú stabilnejšie internetové pripojenie, kvalitnejšie volania a vyššiu rýchlosť prenosu dát.
bubbles
img
icon

Vypnutie 3G siete sa dotkne len tých zákazníkov, ktorí používajú starší typ SIM karty či zariadenia bez podpory 4G LTE, 5G a VoLTE volania.

Dotkne sa vás vypnutie 3G siete?

icon

Overte si svoju SIM kartu

Zadajte svoje O2 telefónne číslo a overte si, či vaša SIM karta podporuje VoLTE volania a rýchlejší internet na 4G LTE a 5G sieti.

icon

Overte si svoje zariadenie

Ak si nie ste istý/-á, či vaše zariadenie podporuje modernejšiu 4G LTE sieť a kvalitnejšie VoLTE volania, skontrolujte si nastavenia.

Skontrolovať nastavenia
 

Otázky a odpovede

Väčšina našich zákazníkov už dnes používa najmodernejšie generácie 4G LTE a 5G sietí v špičkovom pokrytí, ktoré ponúkajú stabilnejšie internetové pripojenie, kvalitnejšie volania a vyššiu rýchlosť prenosu dát. Vďaka novým technológiám sa vám oveľa rýchlejšie načítajú webové stránky či mobilné aplikácie, zvuk počas telefonovania bude kvalitnejší, a tiež sa vám zlepší kvalita pri streamovaní hudby.

Vypnutie 3G siete sa zákazníkov dotkne zlepšením zákazníckej skúsenosti pri dátovaní aj volaní, pretože uvoľnené frekvencie posilnia kapacitu moderných vysokorýchlostných 4G LTE a 5G sietí, ktoré majú na Slovensku špičkové pokrytie. Ak si nie ste istý/-á, či vaše zariadenie podporuje modernejšiu 4G LTE sieť a kvalitnejšie VoLTE volania, skontrolujte si nastavenia. Funkčnosť vašej SIM karty si viete jednoducho overiť na tejto stránke. Stačí zadať vaše telefónne číslo.

S vypínaním 3G siete začíname vo vybraných lokalitách Slovenska na konci januára 2024 a následne v priebehu 2 rokov postupne vypneme 3G sieť na celom území Slovenska. Zákazníci, ktorých zariadenie či SIM karta nie sú schopné pracovať v 4G LTE sieti, dostanú mesiac vopred informáciu o presnom dátume, kedy v ich lokalite prestane fungovať 3G sieť.

Termíny vypínania v jednotlivých lokalitách Slovenska budeme komunikovať priebežne. Zákazníci dostanú informáciu o presnom termíne vypnutia 3G siete v ich lokalite s mesačným predstihom, aby mali čas na výmenu zariadenia alebo SIM karty.

Informácie o nastavení siete nájdete v nastaveniach vášho telefónu. V prípade, že vaše zariadenie podporuje 4G sieť, je v nastaveniach pre mobilnú sieť potrebné zmeniť hodnotu „iba 3G“ alebo „iba 2G/3G" do režimu „4G" alebo „4G/5G". Postup pre jednotlivé zariadenia sa môže líšiť.

V prípade operačného systému iOS:
Nastavenia → Mobilné → Možnosti dát → Hlas a dáta → Vybrať možnosť Automatické 5G/LTE

V prípade operačného systému Android:
Nastavenia → Sieť a internet → SIM karty → Aktívna SIM karta → Preferovaný typ siete → 5G/4G

V prípade zariadení Samsung:
Nastavenia → Pripojenia → Mobilné siete → Režim siete → 5G/LTE/3G/2G

V prípade zariadení Motorola:
Nastavenia → Sieť a internet → Mobilná sieť → Preferovaný typ siete → 5G/4G

V prípade zariadení Huawei/Honor:
Nastavenia → Mobilná sieť → Mobilné dáta → Preferovaný režim siete → 5G/4G/3G/2G automaticky alebo 4G/3G/2G automaticky

V prípade zariadení OPPO:
Nastavenia → Mobilná sieť → SIM → Preferovaný typ siete → 5G/4G/3G/2G (aut.)


Postup pre zapnutie 4G/5G a VoLTE nájdete nižšie aj vo forme PDF návodu:

Návod Android
PDF súbor

Návod iOS
PDF súbor

Po vypnutí 3G siete bude vaše zariadenie fungovať v 2G sieti, ktorá je dostupná pre viac ako 99 % populácie. Nestratíte možnosť telefonovať ani posielať SMS, ale upozorňujeme, že 2G sieť ponúka len limitovanú rýchlosť mobilných dát (do 250 kbps). Pokiaľ potrebujete využívať rýchlejšie mobilné dáta alebo chcete využívať HD kvalitu volaní, odporúčame vám kúpiť si zariadenie s podporou 4G LTE a VoLTE volaní. S výberom nového zariadenia vám ochotne pomôžeme v O2 predajniach alebo si aktuálnu ponuku najmodernejších zariadení za výhodné ceny v našom e-shope.

S výberom nového zariadenia vám ochotne pomôžeme v O2 predajniach alebo si aktuálnu ponuku najmodernejších zariadení za výhodné ceny v našom e-shope.

Áno, všetky tlačidlové telefóny v našej ponuke sú s podporou 4G aj VoLTE volaní. Konkrétne modely si môžete pozrieť v našom e-shope.

Aktuálne sa zameriavame na budovanie a rozširovanie najmodernejších vysokorýchlostných sietí, ktoré našim zákazníkom prinášajú vyššiu kvalitu hovorov, mobilných dát a pokrytia signálom. Záleží nám však na tom, aby aj zákazníci so staršími zariadeniami, ktoré 4G LTE a 5G sieť nepodporujú, mali stále možnosť telefonovať, posielať správy a využívať základné pripojenie cez mobilné dáta. Preto najstaršia 2G sieť zostáva aj naďalej v prevádzke.

Mobilné dáta sú dostupné aj v 2G sieti, avšak len s limitovanými rýchlosťami sťahovania a odosielania mobilných dát (technológia EDGE, do 250 kbps). Táto rýchlosť nemusí spĺňať limity mobilných aplikácií a v niektorých prípadoch nemusia fungovať aplikácie alebo ich funkcie. Zákazníkom preto odporúčame, aby prešli na novšie zariadenia a mohli tak naplno využiť najnovšie technológie, ktoré ponúkame spolu s modernými vysokorýchlostnými sieťami 4G LTE a 5G v špičkovom pokrytí.

Aktuálne je možné na vybraných zariadeniach a v špecifických podmienkach využívať v 3G sieti HD kvalitu volaní. Ak vaše zariadenie nepodporuje volania cez 4G (VoLTE), vypnutím 3G siete budete pri volaniach automaticky presmerovaní do 2G siete, kde nie sú dostupné volania v HD kvalite, a tým pádom môžete pocítiť zníženie kvality hlasového hovoru.

Funkčnosť vašej SIM karty si viete jednoducho overiť na tejto stránke. Stačí zadať vaše telefónne číslo.

S identifikáciou starej 3G SIM karty vám pomôžeme aj v O2 predajniach, na našej Zákazníckej linke 0949 949 949 alebo na Zákazníckej linke pre firemných zákazníkov 0940 940 940.

Výmena 3G SIM karty za 4G SIM kartu je bezplatná.

Starú 3G SIM kartu si môžete vymeniť za novšiu 4G SIM kartu v ktorejkoľvek O2 predajni na počkanie.

Vašu novú 4G/5G SIM kartu nie je nutné špeciálne aktivovať. Po jej obdržaní v O2 predajni ju stačí vložiť do zariadenia v momente, keď vám prestane fungovať stará SIM karta. Štandardne sa tak stane do 30 minút po vydaní novej SIM karty predajcom v O2 predajni.

Ak už máte vo svojom zariadení aktívnu novú SIM kartu, z ktorej dokážete volať aj dátovať, starú SIM kartu môžete znehodnotiť prestrihnutím cez čipový kód a ekologicky zahodiť do žltých smetných nádob alebo červených nádob určených na zber kovov a plechoviek.

Áno, pokiaľ zariadenie využíva mobilné dáta. Okrem toho je potrebné zistiť, či zariadenie podporuje 4G sieť. V prípade, že vaše zariadenie nemá podporu 4G LTE siete a kompatibilnú SIM kartu, môže dôjsť k obmedzeniu jeho schopnosti využívať mobilné dáta. Rýchlosť mobilných dát na 2G sieti je limitovaná na 250 kbps, čo pre vaše IoT/M2M zariadenie nemusí byť postačujúce.

Požiadať o výmenu SIM karty je možné telefonicky na Zákazníckej linke +421 940 99 00 99 alebo emailom na adrese o2bs@o2bs.sk.

Každému užívateľovi mobilných služieb (zamestnancovi) bola doručená SMS správa s informáciou, či je SIM karta a aktuálne používané mobilné zariadenie kompatibilné so 4G sieťou a VoLTE volaniami pre plnohodnotný prechod na modernejšie siete. SMS obsahovala aj odporúčania pre zapnutie 4G a VoLTE pre využívanie mobilných volaní. Overenie kompatibility mobilného zariadenia môže vykonať každý užívateľ priamo v zariadení v časti „Režim siete“. Informácie o kompatibilite 4G a VoLTE vám v prípade potreby pomôže overiť aj administrátor služieb u zákazníka.

LTE SIM Card Check Portlet