O2 Security

Dátujte ešte
bezpečnejšie
s O2 Security

Služba O2 Security chráni váš telefón pred podvodnými stránkami
a vírusmi. Nemusíte nič inštalovať a surfovanie cez mobilné dáta bude
ešte bezpečenejšie ako doteraz.

Aktivovať O2 Security Chcem vedieť viac

Zabezpečte svoje
dáta v sieti O2

Pri pripojení cez mobilné dáta v sieti
O2 je vaše surfovanie po internete
a používanie aplikácií bez rizika.

Chráni pred
nebezpečnými webmi

Služba O2 Security blokuje nebezpečné
webstránky, aby ste sa nestali obeťou
phishingu, malwareu či botnetu.

Blokuje neželaný
obsah

Vďaka O2 Security máte možnosť zamedziť
prístup na webstránky, ktoré obsahujú pornografiu,
násilie alebo hazard.

1. mesiac
zadarmo

Vyskúšajte si
O2 Security zadarmo

Prvý mesiac po aktivácii neplatíte za službu O2 Security nič. Po uplynutí skúšobného obdobia je poplatok za túto službu

len 1 €/mesačne.

Službu pre vybrané tarify si môžete aktivovať alebo deaktivovať v O2 aplikácii v záložke Balíčky a služby.

Aktivovať službu

Vaše osobné údaje
budú v bezpečí

Aktiváciou služby O2 Security výrazne skomplikujete prístup internetovým podvodníkom a škodlivému obsahu k citlivým dátam. Vďaka tomu bude pre vás používanie mobilných dát oveľa bezpečnejšie.

Ako vás chráni O2 Security?

Ochrana mobilných dát

Okamžitá ochrana bez potreby inštalovania aplikácie.

Bez nastavovania

Služba O2 Security vás chráni ihneď po aktivácii.

Chráni pred zneužitím

Vaše osobné aj platobné údaje sú v bezpečí a chránené.

Blokuje nechcený obsah

Zamedzuje prístup k hazardu, násilnému obsahu, pornografii a umožňuje vytvoriť zoznamy blokovaných stránok.

Aktivovať O2 Security

Otázky a odpovede

O2 Security vás chráni, keď surfujete na internete cez mobilné dáta v sieti O2 SK. Služba funguje na základe systému DNS (Domain Name System), ktorý overuje bezpečnosť domén (webových stránok vrátane podstránok).

O2 Security vás chráni:

  • pred nebezpečnými webovými stránkami a s tým súvisiacimi internetovými hrozbami, ako sú vírusy, malvéry (škodlivé softvéry), phishing (nebezpečné odkazy v podvodných e-mailoch či SMS) či botnet (ovládnutie zariadenia),
  • pred falošnými stránkami bánk a e-shopov, ktoré chcú zneužiť či ukradnúť vaše platobné a osobné údaje,
  • v internetovom prehliadači,
  • ihneď po aktivácii.

Ak sa pokúsite dostať na nebezpečnú stránku, informuje vás o tom upozornenie v internetovom prehliadači.

Služba ponúka aj možnosť zablokovať prístup na stránky s vybraným nevhodným obsahom (funkcia Blokovanie stránok s neželaným obsahom) a vytvoriť si vlastný zoznam zablokovaných a povolených webových stránok. Prvý mesiac ju máte úplne zadarmo.

O2 Security môžete získať ku všetkým našim fakturovaným programom (s výnimkou O2 Internetu vzduchom a O2 Internetu optikou): O2 Paušál (Základný/Pohodový/Bezstarostný), O2 Dátovka, O2 Fér s platbou na faktúru, O2 Fér Jednotka na faktúru, O2 Moja firma.

O2 Security si môžete aktivovať veľmi jednoducho v O2 aplikácii v sekcii Balíčky – Doplnkové služby alebo v zákazníckej zóne Moje O2 v sekcii Balíčky a služby – Doplnkové služby. Služba vás začne chrániť ihneď po aktivácii, nie je potrebné inštalovať nič ďalšie navyše.

O2 Security si môžete vyskúšať zadarmo na 1 mesiac (do konca aktuálneho zúčtovacieho obdobia + celé nasledujúce):

  • ak u nás máte jeden z programov: O2 Paušál (Základný/Pohodový/Bezstarostný), O2 Dátovka, O2 Fér s platbou na faktúru, O2 Fér Jednotka na faktúru, O2 Moja firma,
  • ak ste túto ponuku ešte nevyužili.

Službu si stačí aktivovať v O2 aplikácii v sekcii Balíčky – Doplnkové služby alebo v zákazníckej zóne Moje O2 v sekcii Balíčky a služby – Doplnkové služby.

Po aktivácii vám automaticky začne bežať bezplatné obdobie.

Pred koncom bezplatného obdobia vás upozorníme SMS správou a e-mailom. Ak si službu ponecháte, po skončení bezplatného obdobia sa vám automaticky aktivuje mesačný poplatok 1 €. Ak službu nebudete chcieť ďalej využívať, môžete si ju deaktivovať v O2 aplikácii alebo v Moje O2.

Nie, ak ste pripojený na (domácu či verejnú) Wi-Fi sieť, O2 Security vás neochráni. Chráni vás, keď využívate mobilné dáta v sieti O2 SK.

Aktuálne nie. Služba je viazaná na vaše telefónne číslo a funguje len v zariadení, v ktorom máte vloženú svoju SIM kartu.

Nie, samotná služba mobilné dáta nespotrebúva. Dáta spotrebúva iba O2 aplikácia a zákaznícka zóna Moje O2, keď ich využívate na nastavovanie a spravovanie služby.

O2 Security funguje počas surfovania cez mobilné dáta v internetovom prehliadači. Nebezpečný obsah sa vám však môže zobraziť aj inde ako v prehliadači – napríklad v aplikáciách sociálnych sietí, v e-mailovej aplikácii alebo v SMS. Zobrazenie takéhoto obsahu O2 Security nevie zablokovať.

V praxi to znamená, že síce nevieme zabrániť tomu, aby vám niekto poslal SMS alebo e-mail s odkazom na nebezpečnú či podvodnú stránku, no ak naň náhodou kliknete, O2 Security zobrazenie takejto stránky zablokuje a ochráni vás tak pred potenciálnou hrozbou. Rovnako nevieme ovplyvniť, aký obsah sa vám zobrazí na sociálnych sieťach, no hneď ako kliknete na odkaz, ktorý by smeroval na nebezpečnú/podvodnú stránku, O2 Security ju zablokuje a stránka sa vám nezobrazí.

Po aktivácii služby vám pošleme potvrdzujúcu SMS a e-mail. Ak e-mail neviete nájsť, skúste skontrolovať aj priečinok so spamom.

Službu môžete po aktivácii spravovať v zákazníckej zóne Moje O2 v sekcii a služby – O2 Security.

Ak sa pokúsite navštíviť nebezpečnú stránku, O2 Security zablokuje celú doménu (webovú stránku vrátane podstránok) a aj prístup na ňu.

O zablokovanej doméne vás bude informovať upozornenie/blokovacia stránka v internetovom prehliadači. Podľa toho, aké má daná doména zabezpečenie (HTTP, HTTPS, HSL), budete môcť z upozornenia/blokovacej stránky buď pokračovať ďalej do spravovacej časti Moje O2 (kde si danú doménu môžete pridať do Zoznamu povolených stránok), alebo sa z upozornenia/blokovacej stránky na žiadnu ďalšiu stránku nedostanete.

Ak ste si istý, že je stránka bezpečná, môžete si prístup na ňu odblokovať tak, že ju pridáte do Zoznamu povolených stránok. Túto možnosť nájdete v zákazníckej zóne Moje O2 v sekcii a služby – O2 Security.

Konkrétnu štatistiku na používateľa zatiaľ neposkytujeme. V zákazníckej zóne Moje O2 v sekcii a služby – O2 Security si však môžete pozrieť, koľko hrozieb O2 Security zablokovalo všetkým používateľom služby celkovo a za posledných 24 hodín.

Ak okrem O2 Security používate aj iné riešenie na základe DNS – Domain Name System (napríklad doplnok v internetovom prehliadači, inú bezpečnostnú aplikáciu s ochranou online prehliadania alebo manuálne nastavenie DNS), naša služba nemusí fungovať správne.

Služba O2 Security funguje na základe systému DNS (Domain Name System), ktorý overuje a blokuje celé webové domény, to znamená webové stránky vrátane ich podstránok. Ak teda napríklad do Zoznamu zablokovaných stránok pridáte www.priklad.sk/kategoria, zablokovaná bude celá webová stránka www.priklad.sk vrátane všetkých podstránok www.priklad.sk/kategoria, www.priklad.sk/kategoria1, www.priklad.sk/kategoria2, www.priklad.sk/kategoria3 atď.

O zablokovanej doméne vás bude informovať upozornenie/blokovacia stránka v internetovom prehliadači. Podľa toho, aké má daná doména zabezpečenie (HTTP, HTTPS, HSL), budete môcť z upozornenia/blokovacej stránky buď pokračovať ďalej do spravovacej časti Moje O2 (kde si danú doménu môžete pridať do Zoznamu povolených stránok), alebo sa z upozornenia/blokovacej stránky na žiadnu ďalšiu stránku nedostanete.

Ochrana pred hrozbami je základným typom ochrany pred nebezpečnými webovými stránkami a zneužitím vašich platobných a osobných údajov. Blokuje všetky stránky, ktoré obsahujú hrozby ako vírusy, malvéry (škodlivé softvéry) či botnet (ovládnutie zariadenia), a ochráni vás aj pred nebezpečnými odkazmi v podvodných e-mailoch či SMS (phishingom).

Táto funkcia je v rámci O2 Security prednastavená ako zapnutá. Vypnúť ju môžete v zákazníckej zóne Moje O2 v sekcii a služby – O2 Security. Vypnutie však rozhodne neodporúčame, pretože funkcia tvorí základ celej služby O2 Security.

Blokovanie stránok s neželaným obsahom blokuje prístup na webové stránky s nevhodným obsahom z kategórií pornografia, hazard a násilie.

Táto funkcia je v rámci O2 Security prednastavená ako vypnutá. Zapnúť ju môžete v zákazníckej zóne Moje O2 v sekcii a služby – O2 Security, a to zvolením konkrétnych kategórií, ktoré chcete zablokovať.

Zmena sa prejaví do pár minút až 24 hodín v závislosti od typu zariadenia a prehliadača, ktorý používate. Ak chcete zmenu spraviť hneď, zapnite a vypnite v zariadení letový režim alebo reštartujte zariadenie.

Tieto funkcie sú od seba nezávislé a môžete si tak vybrať, ktorú z nich chcete v rámci O2 Security využívať. Vypnutie funkcie Ochrana pred hrozbami však rozhodne neodporúčame, pretože tvorí základ O2 Security a stratili by ste tak ochranu pred nebezpečnými webovými stránkami a internetovými hrozbami.

Nie, vypnete tak iba zvolenú funkciu. Službu si môžete aktivovať a deaktivovať v O2 aplikácii v sekcii Balíčky – Doplnkové služby alebo v zákazníckej zóne Moje O2 v sekcii Balíčky a služby – Doplnkové služby.

Služba O2 Security vám bude deaktivovaná na konci zúčtovacieho obdobia a vtedy sa vám vypnú aj funkcie Ochrana pred hrozbami a Blokovanie stránok s neželaným obsahom. Ak si prajete vypnúť ich skôr, môžete tak urobiť v zákazníckej zóne Moje O2 v sekcii a služby – O2 Security. Vypnutie funkcie Ochrana pred hrozbami však rozhodne neodporúčame, pretože tvorí základ O2 Security a stratili by ste tak ochranu pred nebezpečnými webovými stránkami a internetovými hrozbami.

Áno. Deaktivácia služby prebieha na konci zúčtovacieho obdobia, a preto vám zaúčtujeme štandardný mesačný poplatok 1 €.

Nie, po deaktivácii služby nezostávajú zoznamy (ani žiadne ďalšie nastavenia, ako napríklad Blokovanie stránok s neželaným obsahom) uložené. Ak si O2 Security opäť aktivujete, všetko je potrebné nastaviť nanovo.

Dôvodov môže byť viacero. Aby O2 Security fungovalo správne, nemali by ste:

  • mať zapnuté aj iné riešenie online ochrany fungujúce na základe DNS - Domain Name System (napríklad doplnok v internetovom prehliadači, inú bezpečnostnú aplikáciu s ochranou online prehliadania alebo manuálne nastavenie DNS),
  • mať zapnuté mobilné dáta od iného poskytovateľa,
  • používať iné ako automatické nastavenie siete O2,
  • používať šifrovanú komunikáciu (VPN).

Ak vám aj napriek tomu služba nefunguje, kontaktujte nás a pozrieme sa na to spoločne.