Základné informácie
O2 Spolu je služba pre všetkých zákazníkov s O2 Aplikáciou, ktorí majú program O2 Paušál (Základný, Pohodový, Bezstarostný), O2 Junior, O2 Dátovku alebo O2 Internet (Modrý, Strieborný, Zlatý, Platinový O2 Internet na doma; Biely, Základný, Pohodový, Praktický, Bezstarostný O2 Internet vzduchom; Základný, Pohodový, Bezstarostný O2 Internet optikou). Ďalej len O2 Paušál, O2 Junior, O2 Dátovka alebo O2 Internet.
Skupina môže mať max. 10 členov (vrátane zakladateľa).
Zakladateľ skupiny môže určiť aj správcu alebo viac správcov skupiny, ktorí budú mať rovnaké právomoci.
Členovia nemusia mať rovnaké zúčtovacie obdobie ako zakladateľ ani byť súčasťou tej istej faktúry.
Zákazníci s programom O2 Paušál, O2 Dátovka alebo O2 Internet (okrem programu O2 Junior) môžu vytvoriť skupinu.
Skupinu vytvoríte jednoducho v O2 Aplikácii. Pozvať ďalších členov môže zakladateľ alebo správca.
Ak chcete pozvať niekoho z vašich známych, vyberiete číslo z kontaktov a počkáte na jeho prijatie. Ak vyberiete členov alebo programy, ktoré máte po vaším číslom (na vašej faktúre), zvolíte možnosť „Vybrať z kontaktov z vašej faktúry“ a pridáte, ktoré chcete mať v skupine.
Vaša skupina sa mohla zrušiť z týchto dôvodov:
- Ak zo skupiny odišiel zakladateľ, opustil ju posledný člen alebo, ak ste ako zakladateľ odobrali posledného člena
- Ak zakladateľ alebo niektorý z členov prestal spĺňať podmienky
Zrušením skupiny všetci členovia (vrátane správcov a zakladateľa) strácajú nárok na všetky benefity. Týka sa to napríklad celkovej výšky nevyplatenej Odmeny alebo celkového nevyužitého objemu dát v Dátovej rezerve. Ak už máte pridelené dáta z Dátovej rezervy, môžete ich dočerpať do konca svojho zúčtovacieho obdobia.
Členstvo v skupine
Každý program v skupine, či už váš alebo vášho známeho, sa považuje za člena.
Ukážme si to na príklade: Ako zakladateľ skupiny máte Bezstarostný O2 Paušál, do skupiny O2 Spolu pridáte zo svojej faktúry program O2 Internet, pozvete svoju manželku s Pohodovým O2 Paušálom a svojho kamaráta s programom O2 Dátovka. Po prijatí pozvánok sa vaša manželka a kamarát stanú súčasťou skupiny O2 Spolu a spolu s vami sa dostávajú na Úroveň 3, keď už máte v skupine 4 aktívne programy.
Aktívnym členom skupiny je každý program, ktorý má uhradené všetky svoje záväzky a nemá svoj program pozastavený ani na vlastnú žiadosť.
Členstvo môže byť pozastavené napríklad:
- ak ste nám nahlásili krádež alebo stratu svojho telefónu (je to bezpečnostné opatrenie, vďaka ktorému nemôže nikto iný za vás manipulovať s vašou skupinou),
- ak ste sa omeškali s platbou za naše služby.
Ak je pozastavený zakladateľ:
- nezapočítava sa do počtu členov skupiny pre benefit Odmena,
- nemôže využívať benefity skupiny (Dátová rezerva, Odmena a pod.),
- nemôže požiadať o vyplatenie Odmeny,
- nemôže pridávať/odoberať členov/správcov,
- nemôže zmeniť člena na správcu a opačne,
- nemôže spravovať čerpanie dát z Dátovej rezervy,
- nemôže odísť zo skupiny.
Ak je pozastavený správca:
- nezapočítava sa do počtu členov skupiny pre benefit Odmena,
- nemôže využívať benefity skupiny (Dátová rezerva, Odmena a pod.),
- nemôže požiadať o vyplatenie Odmeny,
- nemôže pridávať/odoberať členov,
- nemôže spravovať čerpanie dát z Dátovej rezervy,
- nemôže odísť zo skupiny.
Ak je pozastavený člen:
- nezapočítava sa do počtu členov skupiny pre benefit Odmena,
- nemôže využívať benefity skupiny (Dátová rezerva a pod.),
- nemôže odísť zo skupiny.
Ak je niektorý z členov pozastavený, ostatní aktívni členovia (zakladateľ, správca, člen) môžu využívať benefity.
Nie, zakladateľ, správca aj člen (zahŕňa aj pozvaných členov, ktorí ešte neschválili pozvánku) môže byť v rovnakom čase súčasťou len jednej skupiny O2 Spolu a skupinu môže zmeniť iba raz za svoje zúčtovacie obdobie.
To znamená, že ak bude chcieť zakladateľ, správca alebo člen zmeniť skupinu, môže tak urobiť až vo svojom nasledujúcom zúčtovacom období.
Ak využívate O2 Spolu (vo verzii z 02/2021, ktorá priniesla zľavu na O2 Internet 5 € mesačne za každý paušál, ktorý máte s internetom na jednej faktúre), vaša pôvodná zľava platí aj naďalej.
Ak vytvoríte novú skupinu, pôvodná zľava zaniká.
Rovnako zaniká aj ak odstránite niektoré z čísiel paušálov, ktoré máte s O2 Internetom na jednej faktúre alebo zmeníte niektorý program na nepodporovaný (O2 Fér, O2 Dátovka, O2 Voľnosť).
Roly v skupine
Zakladateľom skupiny sa môže stať zákazník s programom O2 Paušál, O2 Dátovka alebo O2 Internet. Program O2 Junior nemôže byť zakladateľom skupiny.
Zakladateľ vytvára skupinu v O2 Aplikácii a cez O2 Spolu sekciu pozýva do skupiny ďalších členov, ktorých môže zmeniť na správcov.
Zúčtovacie obdobie zakladateľa je rozhodujúce pre nárok na Odmenu a Dátovú rezervu.
Čo všetko môže robiť zakladateľ:
- pridať člena,
- odobrať člena/správcu,
- zmeniť člena na správcu a opačne,
- požiadať o vyplatenie Odmeny,
- spravovať čerpanie dát z Dátovej rezervy,
- odísť zo skupiny, čím sa automaticky zruší skupina.
Zakladateľ prideľuje úlohu Správcu priamo v O2 Aplikácii v sekcii O2 Spolu v detaile konkrétneho člena zmenou z člena na správcu. Program O2 Junior nemôže byť správcom.
Správca môže byť naraz len v jednej skupine O2 Spolu a skupinu môže zmeniť iba raz za svoje zúčtovacie obdobie.
Čo všetko môže robiť správca:
- pridať člena,
- odobrať člena/správcu (nemôže odobrať zakladateľa),
- požiadať o vyplatenie Odmeny,
- spravovať čerpanie dát z Dátovej rezervy,
- odísť zo skupiny.
Členom skupiny sa môže stať zákazník s programom O2 Paušál, O2 Junior, O2 Dátovka alebo O2 Internet, ktorý v O2 Aplikácii potvrdí pozvánku od zakladateľa alebo, ak je na faktúre zakladateľa (pod zákazníckym profilom zakladateľa), je pridaný z kontaktov na faktúre zakladateľa alebo správcu bez potreby potvrdenia. A môže z nej kedykoľvek odísť.
Člen môže byť naraz len v jednej skupine O2 Spolu a skupinu môže zmeniť iba raz za svoje zúčtovacie obdobie.
O2 Junior
Do skupiny O2 Spolu môže byť pridaný len taký program O2 Junior, ktorý je spojený s O2 Paušálom Zakladateľa (je na jeho faktúre/zákazníckom profile) a môže ho pridať buď Zakladateľ alebo Správca skupiny.
V prípade, že chcete pridať iný program O2 Junior, zakladateľ môže požiadať o prevod programu O2 Junior pod svoj zákaznícky profil. V takom prípade nebude účtovaný poplatok za prevod čísla.
Program O2 Junior nemôže byť zakladateľom skupiny a nie je možné ho zmeniť na správcu skupiny.
Úrovne skupiny
Počet aktívnych programov v skupine určuje jej úroveň a tým aj rôzne benefity. Čím viac programov v skupine, tým vyššiu úroveň máte a tým viac benefitov získavate.
Benefity, ktoré získate v jednotlivých úrovniach:
| Počet programov v skupine | Názov úrovne | Odmena pre celú skupinu (mesačne) | Dátová rezerva pre celú skupinu (mesačne) | Roaming bez obáv pre každého člena (mesačne) |
|---|---|---|---|---|
| 2 | Úroveň 1 | - | 10 GB | 1 GB |
| 3 | Úroveň 2 | 5 € | 20 GB | 1 GB |
| 4 – 10 | Úroveň 3 | 10 € | 30 GB | 1 GB |
Úroveň 0 – zobrazuje sa všetkým zákazníkom, ktorí majú aspoň jeden podporovaný program pre vznik skupiny. Umožňuje iba náhľad na možnosti skupiny. Na tejto úrovni nemá zákazník žiadne benefity.
Úroveň 1 – počet aktívnych členov je 2, to znamená, že stačí, ak zakladateľ pridá 1 program: buď zo svojich kontaktov na faktúre alebo pozve do skupiny niekoho s programom O2 Paušál, O2 Dátovka alebo O2 Internet. Ten musí pozvánku potvrdiť.
Úroveň 2 – počet aktívnych členov je 3, to znamená, že stačí, ak zakladateľ pridá 2 programy: buď zo svojich kontaktov na faktúre alebo pozve do skupiny niekoho s programom O2 Paušál, O2 Dátovka alebo O2 Internet. Ten musí pozvánku potvrdiť.
Úroveň 3 – je najvyššia úroveň, ktorú je možné dosiahnuť v rámci skupiny a má 4 a viac členov.
Benefity
Odmena
Nárok na Odmenu je od úrovne 2, t. j. ak sú v skupine spojené aspoň 3 aktívne programy, a to 5 € mesačne. V prípade úrovne 3 je to 10 € mesačne.
Odmenu získa skupina, ak sa celé zúčtovacie obdobie zakladateľa nezmení počet členov/programov v skupine.
Je dôležité, aby počet členov v skupine zostal celý mesiac rovnaký, aby sa Odmena mohla skupine pripísať nasledujúci mesiac zúčtovacieho obdobia zakladateľa.
Ak má v skupine niekto percentuálnu zľavu na program alebo má pozastavené členstvo z rôznych dôvodov, nárok na Odmenu sa znižuje alebo ruší. Viac informácií v podmienkach na konci otázok.
Požiadať o vyplatenie Odmeny môže iba zakladateľ alebo správca v O2 Aplikácii mesačne alebo kumulatívne za niekoľko mesiacov naraz, max. do 12 mesiacov od nároku na vyplatenie, pričom žiadateľ nesmie mať faktúru po splatnosti alebo mať pozastavený program. Nárok na vyplatenie Odmeny zaniká po 12 mesiacoch od vzniku nároku alebo po zrušení skupiny.
Odmenu je možné si vyplatiť dvoma spôsobmi:
- priamo na účet v banke, pričom požiadavka prebehne najviac do 14 dní od prijatia a po spracovaní požiadavky bude Odmena vyplatená do 3 pracovných dní. Pre jednoduchšie vyplatenie je možné IBAN uložiť priamo v O2 Aplikácii,
- vo forme poukážky do nášho e-shopu alebo O2 predajne, ktorú získate ihneď. Môžete ju darovať niekomu zo svojich známych.
Nárok na Odmenu vzniká nasledujúci mesiac po mesiaci, v ktorom bol počet aktívnych členov nemenný počas celého zúčtovacieho obdobia zakladateľa. Mesiacom sa rozumie zúčtovacie obdobie zakladateľa.
Zakladateľ, správca alebo člen, ktorý je pozastavený (z dôvodu omeškanej platby za naše služby alebo na vlastnú žiadosť, v prípade nahlásenia krádeže alebo straty svojho telefónu a pod.), v daný mesiac neprispieva do počtu členov bez ohľadu na počet dní, počas ktorých bol pozastavený.
Do počtu členov sa nezarátava program s aktívnou percentuálnou zľavou a program, ktorého faktúra je po splatnosti.
Požiadať o vyplatenie Odmeny v O2 Spolu môže iba zakladateľ alebo správca skupiny. Člen nemôže požiadať o vyplatenie Odmeny.
Požiadať o vyplatenie Odmeny je možné len do výšky faktúr, ktoré žiadateľ zaplatil za O2 služby (maximálne 12 vystavených faktúr spätne). Do platieb sa nezarátavajú služby tretích strán, napríklad predplatné na služby, poistenie, splátky za zariadenia, administratívne poplatky a pod.
Napríklad:
Zakladateľ má zúčtovacie obdobie od 1. do posledného dňa v mesiaci. Dňa 4. 2. 2025 vytvorí skupinu a pošle pozvánku 2 členom, ktorí pozvánku schvália, napríklad 5. 2. 2025. Ak budú súčasťou skupiny aj v nasledujúcom celom zúčtovacom období zakladateľa, to znamená 1. – 31. 3. 2025, nárok na vyplatenie Odmeny 5 € vznikne v O2 Aplikácii od 1. 4. 2025.
V prípade zvýšenia úrovne skupiny vďaka vyššiemu počtu aktívnych členov sa zvyšuje aj výška Odmeny: pri prechode z Úrovne 2 na Úroveň 3 sa Odmena zvýši z 5 € na 10 €.
Ak by došlo k poklesu úrovne skupiny v dôsledku nižšieho počtu aktívnych členov, výška Odmeny sa zníži. Pri poklese z Úrovne 3 na Úroveň 2 sa Odmena zníži z 10 € na 5 €, pri poklese na Úroveň 1 skupina nemá nárok na Odmenu. Dovtedy získané Odmeny však ostávajú a aktívny zakladateľ alebo správca skupiny môže požiadať o ich vyplatenie.
Nárok na vyplatenie Odmeny zaniká po 12 mesiacoch od vzniku nároku alebo po zrušení skupiny.
Dátová rezerva
Sú to dáta navyše pre všetkých členov skupiny, ak si vyčerpajú dáta vo svojich programoch.
Aktivujú sa automaticky a postupne po 2 GB vždy až po vyčerpaní dát v programe člena.
Celkový objem Dátovej rezervy za mesiac závisí od úrovne skupiny/počtu programov v skupine (úroveň 1 = 10 GB, úroveň 2 = 20 GB, úroveň 3 = 30 GB).
Nárok na Dátovú rezervu majú členovia (správcovia a zakladateľ) s programom Základný O2 Paušál, O2 Junior, Pohodový O2 Paušál alebo O2 Dátovka.
Po vyčerpaní objemu dát v programe sa automaticky aktivuje Dátová rezerva v objeme 2 GB a o tento objem zníži celkový objem Dátovej rezervy pre skupinu.
Dátová rezerva sa v plnom objeme pre skupinu obnovuje na začiatku každého nového zúčtovacieho obdobia zakladateľa podľa úrovne skupiny, v ktorej sa nachádza.
Napríklad:
Zakladateľ má aktívnu skupinu O2 Spolu na Úrovni 1 a jeho zúčtovacie obdobie je od 1. do posledného dňa v mesiaci. 1. 3. 2025 vznikne nárok na Dátovú rezervu na Úrovni 1 v celkovom objeme 10 GB dát. Ak člen skupiny napr. s programom Základný O2 Paušál minie svoj objem dát 15. 3. 2025, automaticky získa ďalšie 2 GB, ktoré môže minúť do konca svojho zúčtovacieho obdobia (nemusí byť to isté ako zúčtovacie obdobie zakladateľa). Skupina na Úrovni 1 má nárok na 5 dátových obnov v objeme 2 GB, ktoré môže využiť ten člen, ktorý minie svoj objem dát. V prípade, že členovia minú celú Dátovú rezervu, ďalších 10 GB sa obnoví 1. 4. 2025 a dovtedy je potrebné, aby člen, ktorý dáta potrebuje, využil inú formu obnovy (služba Datahit)..
Áno, zakladateľ alebo správca skupiny môže pozastaviť alebo povoliť čerpanie dát z Dátovej rezervy priamo v O2 Aplikácii v detaile konkrétneho člena, zmena sa vykoná okamžite.
Člen nemôže spravovať čerpanie dát z Dátovej rezervy ani pre seba, ani pre ostatných členov skupiny.
Pri dosiahnutí vyššej úrovne skupiny sa objem dát Dátovej rezervy automaticky zvýši podľa novej úrovne, v ktorej sa skupina aktuálne nachádza. Naopak, v prípade poklesu úrovne v dôsledku zníženia počtu aktívnych členov sa objem dát zníži.
V oboch prípadoch však platí, že ak boli dáta v skupine už čiastočne využité, nový objem dát bude upravený o ich spotrebovanú časť.
Dáta z Dátovej rezervy môžete využívať do konca svojho zúčtovacieho obdobia, a to aj v prípade, ak ste medzitým opustili skupinu. Do nasledujúceho zúčtovacieho obdobia sa však neprenášajú.
Roaming bez obáv
Každý člen skupiny O2 Spolu má raz za svoje zúčtovacie obdobie bezplatne k dispozícii 1 GB dát v Zóne 2. Balík Roaming bez obáv sa aktivuje až po bezplatne prenesených prvých 50 kB v rámci daného dňa a jeho platnosť je nasledujúcich 24 hodín.
Balík získa každý člen skupiny od Úrovne 1 s programom O2 Paušál, O2 Junior a O2 Dátovka.
Balík môžete využiť v celej Zóne 2 (Zóna 2 = napríklad Turecko, Ukrajina, Švajčiarsko, Srbsko, Egypt, Bosna a Hercegovina, Spojené arabské emiráty, USA, Albánsko, Katar, Kanada, Čína, Omán, Izrael, Andorra, Čierna Hora, Faerské ostrovy, Havaj, Moldavsko, Austrália, Indonézia, Keňa, Nový Zéland, a ďalšie). Aktuálny zoznam krajín nájdete v Cenníku služieb.
Ak po prečerpaní 1 GB dát alebo 24 hodinách budete pokračovať v dátovaní a nebudete mať aktívny iný roamingový dátový balík, automaticky vám aktivujeme balík 1 GB v Roamingu na 7 dní za 7 €. Alebo si môžete aktivovať niektorý z výhodných dátových balíkov na 30 dní, ktorý nájdete na roamingovej stránke.
Ďalšie výhody
Byť súčasťou O2 Spolu prináša nielen množstvo benefitov, ale aj jednoduchú a prehľadnú správu skupiny. Členovia skupiny majú vzájomne zobrazené svoje telefónne čísla a názvy svojich programov.
K dispozícii je aj prehľad celkovej sumy faktúry jednotlivých členov (bez detailného rozpisu položiek), čo umožňuje uhradiť faktúru inému členovi a potešiť tak niekoho blízkeho. Zobrazenie výšky faktúry je možné len so súhlasom daného člena, pričom tento súhlas je možné kedykoľvek jednoducho odvolať priamo v Aplikácii (IČO zákazníci po zadaní bezpečnostného kódu).
Ostatné
V niektorých prípadoch sa môže stať, že vás O2 Aplikácia v rámci O2 Spolu v určitom kroku nepustí ďalej. Najčastejším dôvodom je nesplnenie ďalších podmienok pre využívanie O2 Spolu. Tu nájdete prehľad upozornení, ktoré sa vám v O2 Aplikácii môžu zobraziť.
„Zmena nie je možná“
Týmto upozornením vás informujeme, že zakladateľ, správca alebo člen môže byť naraz len v jednej skupine O2 Spolu a skupinu môže zmeniť iba raz za svoje zúčtovacie obdobie.
„Zobrazenie obsahu nie je povolené“
Toto upozornenie znamená, že nemáte oprávnenie urobiť daný krok. Stačí však zadať bezpečnostný kód a môžete pokračovať ďalej.
„Číslo nespĺňa podmienky O2 Spolu“
Toto upozornenie sa vám zobrazí, ak ste zakladateľ skupiny O2 Spolu a telefónne číslo, ktoré chcete do skupiny pozvať, nespĺňa jednu zo základných podmienok O2 Spolu, napríklad:
- Číslo nemá podporovaný program (Základný/Pohodový/Bezstarostný O2 Paušál; O2 Junior; O2 Dátovka; Modrý/Strieborný/Zlatý/Platinový O2 Internet na doma; Biely/Základný/Pohodový/Praktický/Bezstarostný O2 Internet vzduchom; Základný/Pohodový/Bezstarostný O2 Internet optikou).
- Číslo má program O2 Junior, ale nenachádza sa na rovnakom zákazníckom profile ako zakladateľ.
- Číslo je zakladateľom inej skupiny.
- Číslo už bolo pozvané do inej skupiny a neschválilo/neodmietlo pozvánku.
- Číslo ešte využíva pôvodnú zľavu O2 Spolu.
- Číslo je v skupine a je pozastavené z dôvodu omeškania platby alebo na vlastnú žiadosť (nemôže zo skupiny odísť a ísť do novej).
- Číslo vyčerpalo limit na zmeny v skupine (dočasne nemôže ísť do novej skupiny).
- Číslo je v procese prenosu čísla, odchodu z O2, prechodu na iný alebo na nepodporovaný program.
Zavoláme vám.
alebo počas nasledujúceho pracovného dňa.
Ďakujeme vám za dôveru
Budeme vás kontaktovať v uvedenom termíne,
alebo počas nasledujúceho pracovného dňa.
Prepáčte, niečo sa pokazilo
Prosím spojte sa s nami cez Centrum podpory.