Nové pravidlá pre daň z pridanej hodnoty týkajúce sa predplatených služieb
Od 1. 10. 2019 bude do zákona o dani z pridanej hodnoty implementovaná smernica rady EÚ 2016/1065, ktorá mení smernicu 2006/112/ES, pokiaľ ide o zaobchádzanie s poukazmi. Zavádzanými zmenami pri predplatených službách napĺňa O2 Slovakia od 1. 2. 2019 legislatívnu požiadavku už v predstihu.
V súvislosti s implementáciou tejto smernice dochádza k zmene uplatňovania dane z pridanej hodnoty (ďalej ako „DPH“) pri predplatených službách. Po novom sa bude DPH odvádzať v momente spotreby kreditu, nie pri kúpe kreditu. Preto v prípade, že využívate naše predplatené služby na podnikateľské účely, venujte pozornosť informáciám nižšie.
Čo sa pre vás mení z pohľadu odvodu DPH?
Do 31. 1. 2019 – je DPH odvádzaná v momente predaja kreditu. Pri kúpe kreditu máte k dispozícii na Moje O2 faktúru (daňový doklad) už pri jeho kúpe, pričom dátum dodania na faktúre je zhodný s dátumom predaja kreditu/dobitia kreditu.
Od 1. 2. 2019 – DPH sa odvádza až v momente spotreby kreditu. Z tohto dôvodu pri kúpe kreditu nedostanete faktúru, ale iba potvrdenie o dobití kreditu a príjmový doklad, teda potvrdenie o zaplatení, ktoré nepredstavuje daňový doklad – nie je na ňom vyčíslená DPH. Nový proces fakturácie sa vzťahuje na všetky spôsoby dobitia kreditu. O novom procese fakturácie sa dočítate nižšie.
Nový proces fakturácie predplatených služieb
Od 1. 2. 2019 sa zavádza proces vystavovania faktúr (daňových dokladov) k spotrebe kreditu. Predmetom fakturácie sa stáva kredit dobitý po 1 .2. 2019, ku ktorému už nedostanete daňový doklad pri jeho zakúpení. Faktúry vám budú, resp. nebudú vystavované podľa toho, či ste alebo nie ste v O2 zaregistrovaný ako právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ:
Ak ste v O2 registrovaný ako právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ (napr. SZČO) s IČO, IČ DPH, DIČ, faktúru (daňový doklad) vám v O2 automaticky vystavíme a bude vám zaslaná na váš e-mail. Faktúru za spotrebovaný platený kredit vám vystavíme za predchádzajúci kalendárny mesiac vždy v priebehu nasledujúceho kalendárneho mesiaca.Výnimkou budú faktúry za mesiac február a marec 2019, ktoré vám zašleme koncom apríla až začiatkom mája. O ich zaslaní budete vopred informovaný prostredníctvom SMS. Zúčtovacie obdobie bude vždy jeden kalendárny mesiac (od 1. do 30./31. daného mesiaca).
V prípade, že si budete chcieť zmeniť kontaktný e-mail, na ktorý vám bude faktúra zasielaná, môžete o zmenu požiadať jednoducho kontaktovaním Zákazníckej linky O2 na čísle 949.
Obsah faktúry:
aleNa faktúre bude uvedená iba spotreba nového kreditu, teda kreditu, ktorý ste si dobili po 1. 2. 2019 prostredníctvom dobitia v O2 predajni, cez bankomat, cez www.o2.sk, Tipos terminály, terminály v obchodoch partnerov (napr. Coop jednota, Tesco stores) alebo prostredníctvom dobíjacích kupónov.
Fakturácia predplatených služieb sa nevzťahuje na:
- spotrebu kreditu nadobudnutého do 31. 1. 2019,
- pridelenie kompenzácie v prípade riešenia reklamácie.
Výnimkou môžu byť aj dobíjacie kupóny kúpené u niektorého z našich partnerov. Pokiaľ totiž od nás predajca kúpil dobíjacie kupóny ešte v starom režime pred 31. 1. 2019, nepremietne sa dobitie takého kreditu do vášho daňového dokladu. Pri týchto dobíjacích kupónoch totiž ako daňový doklad slúži doklad o jeho zakúpení.
V prípade, že v súčasnosti nie ste v O2 registrovaný ako právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ, faktúra (daňový doklad) vám nebude automaticky vystavovaná a zasielaná. O generovanie a zasielanie faktúry môžete požiadať zavolaním na Zákaznícku linku O2 na číslo 949 alebo navštívením najbližšieho predajného miesta O2 v prípade, že:
- máte záujem o registráciu ako podnikateľ alebo
- budete mať záujem o jednorazové vystavenie faktúry,
- prípadne jej pravidelné zasielanie.
Spätné vygenerovanie faktúr po zaregistrovaní vašej žiadosti je možné maximálne za obdobie posledných troch kalendárnych mesiacov.