O2 Roaming – otázky a odpovede
Ako funguje roaming?
Roaming je služba, vďaka ktorej môžete využívať mobilné služby (volania, SMS, dáta) v zahraničí cez miestneho operátora. Väčšinou je aktivovaný automaticky, ale odporúčame overiť si nastavenia pred vycestovaním. Ceny roamingu sa líšia podľa krajiny a O2 programu, preto si pre istotu pozrite našu kalkulačku. Dostupné mobilné služby v roamingových zónach sa rovnako môžu líšiť podľa destinácie a technológií lokálneho operátora, preto si nezabudnite pozrieť, aké možnosti roamingu vám ponúkame, aby ste boli vždy pripravení.
Keď cestujete do inej krajiny, Váš mobilný telefón sa pripojí na inú sieť ako O2. Keďže spoplatnenie týchto partnerských sietí sa môže líšiť, roamingové zóny rozdeľujú krajiny podľa toho, koľko vám je účtované za využívanie mobilných služieb. v danej krajine. Rôzne zóny predstavujú rôzne ceny volania, SMS a internetu v zahraničí. Je dôležité vedieť, do akej zóny patrí Vaša cieľová krajina, aby ste vedeli, koľko Vás bude stáť používanie mobilných služieb a vyhli sa vysokej faktúre. Pred cestou si vždy overte zónu a ceny pre Vašu destináciu.
Roamingové zóny sú geografické oblasti, v ktorých môžu užívatelia využívať svoje služby (volania, dáta, SMS a MMS) aj mimo svojej domovskej siete. Existujú rôzne roamingové zóny, ktoré môžu mať rôzne ceny a podmienky.
Krajiny sa delia do niekoľkých základných zón:
Zóna 1
Slovensko *, Azorské ostrovy (Portugalsko), Belgicko, Bulharsko, Česká republika, Chorvátsko, Cyprus (južná časť), Dánsko, Estónsko, Fínsko, Francúzska Guyana, Francúzsko, Gibraltár, Grécko, Guadeloupe (Francúzsko), Holandsko, Írsko, Island, Kanárske ostrovy (Španielsko), Lichtenštajnsko, Litva, Lotyšsko, Luxembursko, Maďarsko, Madeira (Portugalsko), Malta, Martinik (Francúzsko), Nemecko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko, Rakúsko, Réunion, Rumunsko, San Maríno, Slovinsko, Španielsko, Svätý Bartolomej, Svätý Martin (francúzska časť), Švédsko, Taliansko, Vatikán, Veľká Británia.
Zóna 2
Albánsko, Aljaška (USA), Alžírsko, Andorra, Anguilla, Antigua a Barbuda, Arménsko, Aruba, Austrália, Azerbajdžan, Barbados, Bermudy, Bosna a Hercegovina, Brazília, Britské Panenské ostrovy, Cyprus (severná časť), Čierna Hora, Čile, Čína, Dominika, Egypt, Faerské ostrovy, Filipíny, Grenada, Grónsko, Gruzínsko, Guernsey, Haiti, Havajské ostrovy (USA), Hongkong, India, Indonézia, Izrael, Jamajka, Japonsko, Jersey, Juhoafrická republika, Kajmanie ostrovy, Kanada, Kapverdy, Katar, Kazachstan, Keňa, Kirgizsko, Kórejská republika, Kosovo, Kuvajt, Mexiko, Moldavsko, Montserrat, Nigéria, Nový Zéland, Omán, Ostrov Man, Panama, Paraguaj, Portoriko, Rusko, Saudská Arábia, Severné Macedónsko, Singapur, Spojené arabské emiráty, Srbsko, Srí Lanka, Svätý Krištof a Nevis, Svätá Lucia, Svätý Vincent a Grenadíny, Švajčiarsko, Taiwan, Thajsko, Turecko, Turks a Caicos, Uruguaj, USA, Uzbekistan, Vietnam.
Zóna Ukrajina
Zóna 3
Afganistan, Angola, Argentína, Bahamy, Bahrajn, Bangladéš, Belize, Bielorusko, Bolívia, Bonaire, Botswana, Cookove ostrovy, Curacao, Dominikánska republika, Džibutsko, Ekvádor, Etiópia, Fidži, Francúzska Polynézia, Gambia, Ghana, Guam, Guatemala, Guinea, Guinea-Bissau, Guyana, Honduras, Irak, Irán, Jordánsko, Južný Sudán, Kambodža, Kiribati, Kolumbia, Konžská demokratická republika (býv. Zair), Kostarika, Kuba, Laos, Libanon, Líbya, Macao, Madagaskar, Malajzia, Maldivy, Mali, Maroko, Maurícius, Mjanmarsko, Monako, Mongolsko, Mozambik, Namíbia, Nepál, Niger, Nikaragua, Pakistan, Papua-Nová Guinea, Peru, Pobrežie Slonoviny, Saba, Šalamúnove ostrovy, Salvádor, Samoa, Senegal, Seychely, Sierra Leone, Sudán, Surinam, Svätý Eustach, Svätý Martin (holandská časť), Svätý Tomáš a Princov ostrov, Tadžikistan, Tanzánia, Togo, Tonga, Trinidad a Tobago, Tunisko, Turkménsko, Uganda, Vanuatu, Východný Timor, Zimbabwe.
Zóna 4
Satelitné siete, roaming na lodiach
* Cena roamingových hovorov sa odvíja nielen od toho, v ktorej zóne sa nachádzate, ale aj do ktorej zóny telefonujete. Preto je Slovensko uvedené v Zóne 1, aby ste mali prehľad o poplatkoch napríklad pri volaní zo Spojených štátov na Slovensko.
Príjem SMS/MMS v roamingu je bezplatný.
Volanie medzi dvomi zónami je spoplatnené podľa ceny vyššej zóny.
Pre lepšiu predstavu o spotrebe dát:
1 MB dát predstavuje približne 10 sekúnd streamovania FullHD videa na YouTube.
Zóna 1 a EÚ v roamingu
Dáta v zóne 1 čerpáte zo svojho programu, po prekročení EÚ dátových limitov platí príplatok 0,001599 €. Účtovací interval dát je 1 kB.
Keď cestujete do krajín Európskej únie, teda Zóny 1 (a niektorých ďalších, ako je Gibraltár, Island, Lichtenštajnsko, Nórsko, Veľká Británia), môžete používať svoje mobilné dáta takmer rovnako ako doma na Slovensku, no existujú tu určité dátové limity.
Aj keď môžete používať dáta v EÚ, existuje limit, koľko ich môžete použiť bez platenia extra poplatkov. Tento limit sa nazýva „EÚ dátový limit“.
- Každý program alebo dátový balíček má iný EÚ dátový limit.
Čo sa stane, keď prekročíte limit:
- Ak prekročíte svoj EÚ dátový limit, budete platiť príplatok za každý spotrebovaný megabajt (MB).
- Tento príplatok je 0,001599 €/MB.
„Nekonečné denné dáta“:
- Ak máte aktivovanú službu „Nekonečné denné dáta“, aj tieto dáta sa započítavajú do vášho EÚ dátového limitu.
Čo ak vám dôjdu dáta na Slovensku:
- Ak máte svoje dáta vyčerpané a EÚ dátový stále k dispozícií, dátovať už nemôžte.
- Ak chcete dátovať naďalej, môžete používať dáta z navýšených dát (tabuľka nižšie alebo cenník), ale opäť len do výšky EÚ dátového limitu.
Svoj dátový limit nájdete v tabuľke nižšie.
Ceny, objemy a ďalšie informácie o využití služieb, ktoré už nie je možné aktivovať, v roamingu, nájdete v Cenníku.
Program | Objem voľných dát v SR a v Zóne 1 | EÚ dátový limit | Po prekročení EÚ dátového limitu |
---|---|---|---|
Základný O2 Paušál | 10 GB | 26,9 GB | 0,001599 €/MB |
Pohodový O2 Paušál | 15 GB | 40,4 GB | |
Bezstarostný O2 Paušál | Neobmedzené dáta | 53,8 GB | |
O2 Dátovka | 30 GB | 37,6 GB | |
O2 Junior | 4 GB v cene programu | 12,6 GB | |
O2 Fér na faktúru | Neobmedzené s balíkom Nekonečné dáta na deň | 1,8 GB | |
O2 Fér Jednotka | Neobmedzené s balíkom Nekonečné dáta na deň | 1,8 GB | |
O2 Voľnosť | Neobmedzené s balíkom Nekonečné dáta na deň | 1,8 GB |
Služba / Balík | Navýšenie EÚ dátového limitu pri aktivácii služby / balíka |
---|---|
Balík 12 GB dát | 6,3 GB (každé zúčtovacie obdobie) |
Nekonečné denné dáta | 2,6 GB (za každú aktiváciu) |
1 GB na 4 týždne | 3,7 GB (za každú aktiváciu) |
5 GB na 4 týždne | 8,6 GB (za každú aktiváciu) |
10 GB na 4 týždne | 11 GB (za každú aktiváciu) |
O2 Internet 2 GB | 6,3 GB (za každú aktiváciu) |
Po aktivácii balíčka EÚ Naplno za 5,13 EUR/mesiac nebudete platiť príplatky navyše, aj keď ste sa zdržiavali za posledné 4 mesiace viac ako 50% času v krajinách Zóny 1 a minuli ste v nich viac ako 50% objemu dát, minút alebo SMS.
Balíček neovplyvňuje prípadné poplatky za prekročenie Vášho EÚ dátového limitu. Tie platia samostatne.
Služba „Nekonečné denné dáta“ funguje aj v krajinách Európskej únie (Zóna 1). To znamená, že si ju môžete aktivovať aj v zahraničí.
Keď si túto službu zapnete, váš základný EÚ dátový limit sa zvýši o 2,6 GB do konca zúčtovacieho obdobia. To znamená, môžete v zahraničí využívať viac dát bez príplatku.
Na čo si dať pozor?
Aj keď máte „Nekonečné denné dáta“, všetky dáta, ktoré použijete, sa započítavajú do vášho celkového EÚ dátového limitu. Ak prekročíte svoj navýšený EÚ dátový limit, začnete platiť príplatok 0,001599 € za každý 1 MB dát.
Odporúčanie: Preto je dôležité zvážiť, či si túto službu aktivujete aj v zahraničí. Ak plánujete intenzívne využívanie dát, môže sa vám to oplatiť. Ale ak máte obmedzený dátový limit, môžete ho rýchlo prekročiť a platiť príplatky.
V celej EÚ využívate dáta bez akýchkoľvek príplatkov až do dosiahnutia EÚ dátových limitov uvedených v časti „EÚ dátové limity pre O2 Paušál a O2 Dátovka a príplatky v roamingu“ a v Cenníku.
Zneužívanie alebo neobvyklé využívanie EÚ Roamingu
Aby sme zabránili zneužívaniu alebo neobvyklému využívaniu EÚ Roamingu na iné účely ako pravidelné cestovanie, môžeme vám pri nedodržaní zásad primeraného využívania účtovať k domácim cenám roamingové príplatky vo výške nepresahujúcej:
- 0,0233 € za minútu odchádzajúceho hovoru
- 0,0024 € za minútu prichádzajúceho hovoru
- 0,0036 € za SMS
- 0,0015 € za MMS
- 0,001599 € za MB dát
Ak chcete predísť účtovaniu príplatkov za nadmerné využívanie EÚ Roamingu, aktivujte si balíček EÚ Naplno.
K zneužívaniu a neobvyklému využívaniu EÚ Roamingu dochádza najmä vtedy, ak vaša spotreba a váš pobyt v inom štáte Zóny 1 v sledovanom období 4 mesiacov prevládali nad domácou spotrebou/pobytom o viac ako 50 %. Deň, keď sa pripojíte k domácej sieti, sa počíta ako deň vašej prítomnosti v domácom štáte. Zároveň vaša prítomnosť a spotreba v štátoch, ktoré nie sú súčasťou Zóny 1, sa tiež považujú za domácu prítomnosť a spotrebu.
Pred uplatnením akéhokoľvek roamingového príplatku vás vopred informujeme, takže vás na vašich cestách nič neprekvapí. K uplatneniu roamingových príplatkov pristúpime, ak v období 14 dní od upozornenia nebude vaša prevažujúca spotreba alebo prítomnosť (50 % a viac) v domácom štáte. Účtovať roamingové príplatky k domácej cene vám môžeme za tie služby, pri ktorých dochádza k zneužívaniu alebo neobvyklému používaniu.
Roamingové príplatky vám deaktivujeme, hneď ako bude vaša spotreba a pobyt v Zóne 1 opäť v súlade so zásadami primeraného využívania EÚ Roamingu. Príplatky po prečerpaní EÚ dátového limitu sú účtované aj v prípade, že nedochádza k zneužívaniu alebo neobvyklému využívaniu EÚ Roamingu.
V prípade, že vám už účtujeme príplatky z dôvodu dosiahnutia EÚ dátového limitu, ďalší príplatok z dôvodu zneužívania alebo neprimeraného využívania dát v Zóne 1 vám nebudeme účtovať, avšak čerpanie dát v rámci EÚ dátového limitu bude pozastavené a príplatok za dáta vám budeme účtovať, až kým vaša spotreba alebo pobyt v Zóne 1 nebude opäť v súlade so zásadami primeraného využívania EÚ Roamingu.
Ak dôjde k zneužívaniu alebo neobvyklému využívaniu EÚ Roamingu v čase, keď využívate dáta v rámci EÚ dátového limitu, vaša ďalšia dátová spotreba bude účtovaná s príplatkom. Hneď ako bude vaša spotreba a pobyt v Zóne 1 opäť v súlade so zásadami primeraného využívania EÚ Roamingu, ďalšia dátová spotreba z vášho programu sa bude opäť čerpať bez príplatku až do dosiahnutia EÚ dátového limitu.
V prípade, že nemôžete opustiť Zónu 1 vo vami plánovanom čase z dôvodu vyššej moci (pandémia, uzavretie hraníc, štrajk, prírodná katastrofa, vojnový stav a pod.) a hrozí vám účtovanie príplatkov z dôvodu nadmerného využívania EÚ roamingu, môžete nás požiadať o odklad ich účtovania.
Využívanie služieb s pridanou hodnotou môže v roamingu podliehať spoplatneniu vyššími sadzbami. Tieto sadzby sú určené cenou, ktorú O2 účtuje roamingový partner za vaše volania na čísla týchto služieb. Každý roamingový partner si sám určuje, ktoré služby s pridanou hodnotou bude spoplatňovať špeciálnou sadzbou.
Služby s pridanou hodnotou môžu zahŕňať volania na čísla informačných liniek, zákazníckych liniek, prémiových služieb, služieb s rozdelením poplatkov, ako aj na skrátené čísla a volania na účet volaného. Orientačný prehľad čísiel, ktoré môžu podliehať zvýšenej sadzbe.
Zóna 2 a Zóna Ukrajina
Roamingové balíky od O2 sú navrhnuté tak, aby vám priniesli pokojnú myseľ pri cestovaní do zahraničia. Ponúkajú výhodné ceny pre mobilné dáta, čo je kľúčové pre používanie internetu, navigácie a sociálnych sietí. Zároveň slúžia ako ochrana pred nečakanými vysokými poplatkami. S nami sa môžete spoľahnúť, že budete mať kontrolu nad svojimi výdavkami a budete môcť používať mobilné služby bez obáv, nech ste kdekoľvek.
V Zóne 2 poskytujeme rôzne dátové balíčky.
- Automatický týždenný balík:
1 GB dát za 7 € na obdobie jedného týždňa od aktivácie. Tento balík slúži ako základný balík, s ktorým môžete dátovať v Zóne 2. Aktivácia balíka sa spúšťa po prenesení prvých 50 kB (ihneď po pripojení na sieť). Pre Zónu 2 je štandardne nastavená automatická obnova tohto 1 GB balíka po uplynutí jedného týždňa, alebo vyčerpaní 1GB dát. Deaktivovať automatickú obnovu môžete kedykoľvek bezplatnou SMS správou s textom OBNOVAZ2 D na číslo 99222, alebo v O2 aplikácii.
Ak máte roamingové dáta aktivované a automatickú obnovu deaktivovanú, môžete si jednorazovo obnoviť tento 1 GB balík zaslaním bezplatnej SMS správy s textom OBNOVITZ2 na číslo 99222.
Opätovne aktivovať automatickú obnovu môžete kedykoľvek zaslaním SMS správy s textom OBNOVAZ2 A na číslo 99222.
Vypnutá automatická obnova
Po minutí 1 GB dátového balíka bez automatickej obnovy nebudete mať prístup k internetu cez mobilné dáta až do konca platnosti 7-dňového balíka, pokiaľ si ho neobnovíte alebo si neaktivujete iný balík pre Zónu 2.
Po uplynutí 7-dňového obdobia sa automaticky aktivuje nový 1 GB balík, keď prenesiete prvých 50 kB dát.
- Mesačné balíky (bez automatickej obnovy):
3 GB v roamingu za 10 € na obdobie 30 dní od aktivácie.
5 GB v roamingu za 15 € na obdobie 30 dní od aktivácie.
10 GB v roamingu za 25 € na obdobie 30 dní od aktivácie.
Odchádzajúce a prichádzajúce volanie: 0,513 € za minútu
Odoslanie SMS: 0,359 €
Odoslanie MMS: 0,359 €
Áno, môže, a to 1GB na týždeň za 7 € pre Zónu 2, ktorý je aktivovaný automaticky, aby mal O2 Junior prístup k dátam v Zóne 2.
Zóna 3 a Zóna 4
Pre zónu 3 neposkytujeme dátové balíčky. Účtovanie je za pevné jednotkové ceny.
Cena za 1 MB dát: 9,225 €
Účtovací interval dát: 10 kB
Rovnako ako pre dáta, neposkytujeme balíčky pre volania, SMS alebo MMS. Účtovanie je za pevné, jednotkové ceny.
Odchádzajúce a prichádzajúce volanie: 2,563 € za minútu
Odoslanie SMS zo Zóny 3: 0,359 €
Odoslanie MMS zo Zóny 3: 0,359 €
Ak sa chystáte na plavbu do vôd medzinárodného roamingu, pozrite si našu stránku venovanú roamingu na lodiach.
Ostatné
Ak máte program s dobíjaním kreditu:
Roaming máte aktivovaný automaticky.
Ak máte program na faktúru:
Dostupnosť služby si môžete overiť v zákazníckej zóne MojeO2 v prehľade vašej aktuálnej spotreby v sekcii Aktívne doplnkové služby.
Ak služba nie je aktívna, môžete si o ňu požiadať:
- na zákazníckej linke 949
- v najbližšej O2 predajni
- alebo si ju zapnúť jednoducho v mobilnej aplikácii Balíčky/Služby/Využívanie služieb v roamingu
Ak máte program s dobíjaním kreditu:
Zoznam roamingových partnerov pre predplatené služby.
Ak máte program na faktúru:
Zoznam roamingových partnerov pre fakturované služby.
Rovnako si môžete pozrieť dostupnosť jednotlivých služieb pre roaming na lodiach alebo pokrytie signálom roamingových partnerov.
Po prekročení hraníc Vám O2 automaticky pošle tieto SMS:
- Uvítacia SMS: S cenami roamingu v danej krajine.
- Info o službách: O doplnkových službách (len v EÚ/EHP)
- Info o tiesňových službách (len v EÚ/EHP, nedá sa zrušiť)
Uvítaciu SMS dostanete všade, kde je dostupný roaming, ceny v SMS sú uvedené s DPH. Ostatné len v EÚ/EHP. Uvítaciu SMS a SMS info o službách si môžete zrušiť v Moje O2 alebo na +421 949 949 989.
Roamingové MMS môžete zasielať do sietí operátorov v krajinách, ktoré nájdete v zozname sietí pre medzinárodné MMS.
Ak sa na Slovensku pohybujete v blízkosti štátnych hraníc a chcete sa vyhnúť zbytočnému prihláseniu sa na cudziu sieť a s tým súvisiacimi poplatkami za mobilnú komunikáciu v sieti zahraničného operátora, odporúčame nastaviť si v menu mobilného telefónu režim manuálneho výberu siete (podľa návodu na obsluhu mobilného telefónu). Ak si na Slovensku nastavíte manuálny výber siete, v zahraničí pre využívanie služieb musíte nastaviť automatický výber siete.
V rámci EÚ roamingu by ste mali využívať služby za rovnakých podmienok, aké máte doma, a to platí aj pre kvalitu. Avšak, kvalitu roamingových služieb ovplyvňuje viacero vecí, ktoré my v O2 nevieme priamo ovplyvniť. Sú to napríklad:
- Generácie sietí a technológie, ktoré používa náš partnerský operátor v krajine, kde sa nachádzate (napríklad, či podporuje 4G/LTE alebo len staršie technológie).
- Úroveň pokrytia siete partnerského operátora v danej lokalite.
- Dostupná kapacita siete.
Kvôli týmto rozdielom v sieťach a technológiách nášho roamingového partnera sa môže stať, že budete v rámci EÚ roamingu pociťovať nižšiu kvalitu služieb.
Ak nechcete využívať internet v iných krajinách, jednou z možností je vypnutie dát v telefóne. Túto možnosť nájdete v nastavení v položkách Siete alebo Bezdrôtová komunikácia. O úplné zablokovanie dátových prenosov môžete požiadať priamo v O2 Predajni alebo na Zákazníckej linke 949.
Ak máte smartfón s OS Android:
Roamingové dátové prenosy si zablokujte priamo v menu Nastavenie – Bezdrôtové pripojenia a siete pod položkou Mobilné siete – Dátové služby pri Roamingu. Ďalšou možnosťou je stiahnuť si miniaplikáciu Data Enabler widget, ktorú si umiestnite na domovskú obrazovku a pohodlne pomocou nej podľa potreby vypínate a zapínate dátové prenosy.
Ak máte smartfón s iOS:
Dáta si môžete zablokovať priamo v menu Nastavenie - Všeobecné - Sieť, kde sa zobrazí ponuka nastavení. Ak chcete v iPhone vypnúť iba dátové prenosy v roamingu, urobíte tak v nastavení pod položkou Dátový roaming.
V prípade, že si zablokujete dáta, nezabudnite si ich po príchode na Slovensko opäť povoliť.
Ak sa ocitnete v zahraničí v núdzi, kontaktujte Medzinárodné operačné krízové centrum Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky na čísle +421 2 5978 5978 (nepretržitá prevádzka 24/7).
Núdzová linka je určená predovšetkým pre vážne prípady, ktoré neznesú odklad, ako je úmrtie, hospitalizácia, ohrozenie života, zdravia či policajné zadržanie.
Informácie o cestovaní sú na stránke www.mzv.sk/cestovanie, vrátane aktuálnych cestovných odporúčaní a upozornení, čo robiť pri strate dokladu, nehode alebo inej mimoriadnej udalosti, informácií o cestovaní s deťmi, či kontaktov na slovenské veľvyslanectvá a konzuláty.
Rezort diplomacie Vám vie pomôcť napríklad vydaním náhradného cestovného dokladu na návrat domov, informovaním príbuzných v prípade nehody, hospitalizácie, úmrtia, zadržania či väzby, sprostredkovaním kontaktu s miestnymi úradmi alebo políciou. Môže tiež pomôcť s odporučením miestnych advokátov, tlmočníkov alebo lekárov, a poskytnúť kontakty na charitatívne organizácie, ktoré zabezpečujú jedlo a nocľah.
Naopak, slovenské ministerstvo ani veľvyslanectvo nemôže v zahraničí zasahovať do vyšetrovania ani súdnych konaní, dosiahnuť prepustenie z väzby, poskytovať právne služby či finančnú pomoc, zabezpečiť lepšie zaobchádzanie v nemocnici alebo vo väzení, vybaviť dopravu, ubytovanie, prácu či pracovné povolenie, ani sprostredkovať víza alebo služby cestovných kancelárií.
Ceny a poplatky
Po prekročení hraníc dostanete informáciu o cenách v roamingu formou Uvítacej SMS. Kompletnú informáciu o roamingu a roamingových cenách vám poskytneme aj po zavolaní zo zahraničia na bezplatnej linke +421 949 949 989. V prípade, že si neželáte po prekročení hraníc dostávať od nás informácie o cenách formou Uvítacej SMS, môžete si zrušenie zasielania nastaviť cez Moje O2 alebo o zrušenie zasielania môžete požiadať zavolaním na linku +421 949 949 989, prípadne osobne v O2 Predajni. Posielanie informácií o cenách v roamingu vám na základe vašej žiadosti opätovne aktivujeme.
Vašu aktuálnu spotrebu si viete skontrolovať rôznymi spôsobmi.
V rámci krajín EÚ využívate roaming za domáce ceny a pokiaľ neprekročíte EÚ dátové limity a EÚ roaming využívate v primeranej miere, neočakávané poplatky môžu vzniknúť v prípade, že využívate služby s pridanou hodnotou. Viac informácií o službách s pridanou hodnotou.
Roaming na Ukrajine a v Zónach 2, 3 a 4 je spoplatňovaný vyššími cenami, a preto, ak nechcete služby využívať, vám odporúčame vypnúť si dátové prenosy podľa tohto postupu. Ak chcete dátové služby využívať, ale obávate sa vysokých poplatkov, s aktívnou službou Roaming datalimit vám žiadne prekvapenie nehrozí. Pred cestou si v Moje O2 skontrolujte, či máte službu aktívnu.
Ceny roamingových služieb na lodiach (Zóna 4) nepodliehajú EÚ regulácii ani v prípade, že ide o cestu v rámci krajín EÚ. Využívaním roamingu na lodiach vzniká riziko vysokých poplatkov. V prípade, že cestujete loďou a nechcete využívať dátové služby, zablokujte si dátové prenosy v roamingu v nastaveniach vášho telefónu alebo si dátové služby úplne vypnite. Ak tak neurobíte, riziko vysokých poplatkov hrozí aj v prípade, že nebudete dátové služby aktívne využívať. Váš smartfón totiž môže využívať dátové služby na pozadí napríklad za účelom aktualizácie aplikácií. Dáta sa čerpajú aj v prípade prichádzajúcich e-mailov a správ cez chatovacie aplikácie.
Prehľad spotreby v aplikácii:
V aplikácii na hlavnom prehľade nájdete sekciu, kde si môžete skontrolovať svoju aktuálnu spotrebu vrátane roamingu.
Online zákaznícky portál MojeO2:
V sekcii „Moja spotreba“ nájdete podrobnosti o svojej roamingovej spotrebe.
Notifikácie:
Vždy keď sa budete blížiť ku vyčerpaniu dát budeme Vás o tom informovať formou SMS.
Zákaznícka podpora:
Ak potrebujete okamžitú pomoc, môžete zavolať na zákaznícku podporu O2 +421 949 949 989, kde vám radi poskytneme informácie o vašej roamingovej spotrebe.
Podmienené presmerovanie volania v roamingu
Nastáva keď je hovor presmerovaný na iné číslo v rámci Slovenska cez sieť roamingového partnera, ak neodpovedáte, ste mimo dosahu, máte obsadené alebo ste hovor odmietli. Za podmienené presmerovanie zaplatíte týchto cien:
- Cenu prichádzajúceho hovoru do siete roamingového partnera.
- Cenu odchádzajúceho hovoru na zvolené číslo, ktorá sa určuje podľa príslušnej zóny.
Hlasová schránka je pri podmienenom presmerovaní zablokovaná. Ak máte vypnutý telefón, po jeho zapnutí dostanete informáciu o čísle, ktoré sa vás snažilo kontaktovať.
Nepodmienené presmerovanie volania v roamingu
Ak ide o okamžité (nepodmienené) presmerovanie, zaplatíte rovnako ako za odchádzajúci hovor zo siete O2 Slovensko.