Faktúry, spotreba, kredit a dobíjanie
Všetko, čo potrebujete vedieť o vašej spotrebe, o dobíjaní kreditu, o faktúrach, ich platbe alebo o položkách, ktoré nájdete vo svojej faktúre.
Platba faktúry SEPA inkasom a nastavenie inkasa
Inkaso je jednoduchý, pohodlný a bezplatný spôsob platby faktúr - vaše faktúry sú automaticky v deň splatnosti uhradené z vášho účtu.
Ako si nastavíte platbu inkasom
- Prvým krokom nastavenia platby inkasom je vytvorenie nového mandátu na stránke Mandáty v Moje O2. Zvolíte možnosť vytvoriť nový mandát a zadáte všetky požadované údaje.
- Druhým krokom je výber spôsobu platby inkasom v časti Platba faktúr na stránke Fakturačné údaje. Zvolíte spôsob platby inkasom a priradíte svoj mandát k fakturačnému profilu.
Vyberte a skontrolujte priradenie čísla novovzniknutého mandátu a údaje vždy uložte. Po týchto nastaveniach je nový mandát v zozname mandátov označený ako priradený. O nastavení inkasa dostanete potvrdenie v SMS.
Potvrdzujúca SMS obsahuje aj číslo kreditora (CID) O2, ktoré žiada banka pri vytváraní inkasa: SK28ZZZ70000000054. - V internet bankingu alebo v pobočke vašej banky povolíte inkaso, zadáte svoje číslo mandátu (UMR) a číslo kreditora (CID) SK28ZZZ70000000054 a inkasný limit pre platbu za faktúru. Variabilný, konštantný ani špecifický symbol v banke nezadávate. Na spárovanie platieb slúži číslo mandátu a číslo kreditora. Inkasný limit musí byť dostatočný pre výšku vašej faktúry. Odporúčame vám nastaviť ho vo výške dvojnásobku vašich faktúr.
Po potvrdení v banke je inkaso nastavené. Skontrolovať alebo zmeniť nastavenia spôsobu platby za faktúry si viete v Moje O2.
Zmenili ste banku alebo číslo účtu?
Pri zmene banky, alebo čísla účtu, z ktorého chcete uhrádzať faktúry je postup rovnaký ako pri voľbe spôsobu platby inkasom. Pri zmene účtu je potrebný nový mandát v O2 a povolenie na inkaso v banke. Spôsob platby inkasom už zvolený máte. V nastaveniach ešte vyberte a potvrďte nový mandát na Inkaso SEPA.
Vystavenie faktúry a úhrada inkasom SEPA
O vystavení faktúry po skončení fakturačného obdobia a o sume na úhradu vás informujeme e-mailom, cez SMS, aj upozornením v Moje O2 alebo v mobilnej aplikácii Moje O2. Správa obsahuje aj dátum, kedy sa uskutoční platba inkasom. So správne zriadeným SEPA inkasom (zriadený mandát a povolenie v banke) sa platby zrealizujú automaticky v deň splatnosti faktúry.
Kontrola realizácie platby
Informáciu o zrealizovanej platbe a úhrade faktúry nájdete:
- vo svojom Internet bankingu,
- v Moje O2 v časti Faktúry
- v mobilnej aplikácii Moje O2.
Upozornenie: Po vytvorení nového mandátu si v čase splatnosti faktúry skontrolujte, či sa vaša platba korektne zrealizovala. Prvé inkaso sa nie vždy uskutoční korektne. Závisí totiž od času nastavenia inkasa pred ukončením fakturačného obdobia, vystavením faktúry a dňom realizácie platby.
Po prechode na štandardné SEPA inkaso nie je možné opakovanie inkasného príkazu. Preto vám odporúčame, aby ste v deň splatnosti inkasa na účte mali dostatok prostriedkov. Vyhnete sa tým omeškaniu platby. V prípade neúspešnej inkasnej platby je potrebné, aby ste faktúru uhradili iným spôsobom.
Po uskutočnení platby čakáme na potvrdenie o zrealizovanej platbe z banky. Preto sa môže stať, že nejaký čas (max. 48 hodín) evidujeme vašu faktúru ako neuhradenú. Úhradu faktúry si v takomto prípade skontrolujte buď v Internet bankingu alebo v Moje O2 o nejaký čas znova.
Ak sa vaša platba inkasom z nejakého dôvodu nezrealizovala (napr. nízky inkasný limit alebo nesprávne nastavenie inkasa), upozorníme vás na to v Moje O2. Faktúru však budete musieť uhradiť iným spôsobom.
Ďalšie informácie
Inkasný príkaz dáva poskytovateľ služieb. Ak nastanú prípady, že je faktúra hradená z uvoľnenej zábezpeky alebo dobropisu, inkasný príkaz nemusíte rušiť. Inkasný príkaz v takýchto prípadoch nevystavujeme.
Upozornenie: SEPA Inkaso je možné zriadiť len v slovenskej banke. Tento spôsob platby nie je podporovaný zahraničnou bankou.
Potrebujete ďalšie informácie alebo pomoc s nastavením inkasa? Na vaše otázky vám radi odpovieme cez Online Chat.
Kde vám ešte poradíme
Zastihnete nás už aj na WhatsApp. Cez chat na +421 949 949 949 s nami vyriešite všetky vaše otázky. Sme tu pre vás od 06:00 do 22:00 každý pracovný deň a v sobotu (okrem dní pracovného pokoja).
Nie sme práve k dispozícii na WhatsApp či online chate? Napíšte nám
cez kontaktný formulár. Odpovieme vám do 24 hodín.
Nájdite si najbližšiu O2 Predajňu alebo predajné miesto a otváracie hodiny na prehľadnej mape predajní.
Naši operátori na Zákazníckej linke 0949 949 949 vám radi pomôžu v pracovné dni a v sobotu (okrem dní pracovného pokoja)
v čase 06:00 – 22:00. V prípade technických problémov sme tu pre vás na Linke technickej podpory 0949 949 966
od pondelka do nedele v čase 08:00 – 20:00. Ak voláte z čísla O2, Zákaznícka linka aj Linka technickej podpory
sú spoplatnené jednorazovým prepojovacím poplatkom 1 € (cena s DPH). Ak voláte z čísla iného operátora,
cenu nájdete v aktuálnom cenníku operátora.